Bērni restorānos – katastrofa, ko ieprogrammē paši restorāni?

Apmeklēt sabiedriskās ēdināšanas iestādes ar bērniem ir sarežģīti un nemaz nav svarīgi, vai tās ir ilgi gaidītās ģimenes pusdienas, vai tikšanās ar draugiem. Galvenais iemesls slēpjas ne jau bērnu auklēšanā kā daudzi domā, bet bērnu dabā un restorānu īsredzībā.

Bērni vienmēr paliek bērni. Tie nav mazas pieaugušo kopijas, un lietas, kas pieaugušajiem šķiet vienkārši paveicamas vai pat patīkamas mazajiem var kļūt par īstu pārbaudījumu. Un ja restorāna vai kafejnīcas apmeklējums pieaugušajam ir patīkams atpūtas brīdis, nevajadzētu brīnīties, ka pēc 15 minūšu pieklājīgas uzvedības, jaunie klienti zālē sāk plosīties vai “iebāž” degunus viedtālruņos. Bērnus nogurdina ierobežota vide un garlaicība – viņi ļoti gribētu būt priekšzīmīgi ēdāji, bet… viņi vienkārši nepakļaujas garlaicīgajam mieram, kas tik ļoti patīk vairumam pieaugušo. Kustība, enerģija, interese, aizrautība, azarts un laimes sajūta – to vajag bērniem! Pat labi audzinātiem.

“Bet restorāni taču nav tam paredzēti!” būs bezgala daudz iebildumu no tiem, kuri ar prieku izvēlētos klusu ēdiena baudīšanu bez mazgadīgo bļaustīšanās pie blakus galdiņa. Un mēs daļēji piekrītam – bērniem būtu jāievēro robežas, bet vecākiem jābūt atbildīgiem par piemērotu savu bērnu uzvedību. Tomēr mēs arī redzam, kā mainās klientu ieradumi un vajadzības. Viņi negrib būt ierobežoti! Un arvien biežāk izvēlas vietas, kur var justies ērti, vienalga, vai tā ir ģimene ar pusaudžiem, vai mazuļiem. Tomēr ir viens “bet”: klienti kļūst arvien izvēlīgāki, tāpēc pārāk nelīksmojiet, ja jūsu kafejnīca vai restorāns savu viesu atvasēm var piedāvāt krāsainu zīmuli vai rotaļu stūrīti. Klienti kļūst izvēlīgāki pret… kvalitāti. Ne tikai pret vidi, pagatavoto ēdienu, bet arī pret bērnu izklaidēm. Izklaidei jābūt kvalitatīvai, t.i., jāapmierina bērnu vajadzības – radīt, sadarboties, loģiski spriest. Tāpēc neizbrīna, ka vecāki ģimeniskai pasēdēšanai labāk izvēlas vietas, kurās mazajiem nav nekā, ko darīt, nevis tās, kurās ir rotaļu stūrīši (kuri, nav noslēpums, bieži vien ir “izgājuši no ierindas”). Vai vispār atsakās kaut kur doties.

Kāpēc vēlaties zaudēt potenciālos klientus? “Jo mums nav brīvas vietas rotaļu zonas ierīkošanai. Turklāt tam vajag daudz investīciju,” visdrīzāk vairums no jums atbildēs. Vai argumentēs, ka jūsu restorāns ir orientēts uz citiem klientiem – bez maziem bērniem. Tas ir novecojis uzskats, kas turklāt slēpj bailes mainīties. Ikviens klients ir svarīgs, bet atrast veidu, kā uzņemt mazos viesus, ir ne tikai vecāku, bet arī kafejnīcas vai restorāna īpašnieka atbildība. Un tas tiešām neizmaksā tik daudz, kā paši iztēlojieties. Īpaši, ja nemeklējiet standarta risinājumu. Turklāt nestandarta risinājumi vienmēr saņem lielākas pozitīvās atsauksmes.

Metiet ārā krāsainos zīmuļus un krāsojamos trafaretus – šīs garlaicīgās lietas var atrast jebkurā kafejnīcā! Vai atstājiet tos īstiem krāsošanas faniem. Mūsdienu bērniem vajag vairāk izaicinājumu un mazliet intrigas – dažas lietas viņus nogarlaikot pārāk ātri. Rotaļlietas ir kā ēdiens: sastāvdaļām nav jābūt ļoti dārgām, lai izdotos pagatavot izcilu maltīti. Viss ir atkarīgs no pasniegšanas. Izmantojiet iztēli un visvareno internetu! Pamanīsiet, cik oriģinālas idejas spējat izdomāt. Lūk, dažas no tām:

  • “Lego” klucīši – nemirstīga klasika, kas jebkurā brīdī aizraus ikvienu bērnu. Mazajiem nav viegli pēc iztēles no atsevišķām detaļām izveidot kādu priekšmetu (tas vairāk piemērots lielajiem), taču noteikta uzdevuma salikšana izdodas lieliski! Izveidojiet uzdevumu kartītes no bieza papīra, atlasiet nepieciešamo klucīšu skaitu un visu salieciet nelielās kastītēs vai maisiņos. Šī ir lieliska rotaļa, kas attīsta ne tikai bērna loģisko domāšanu, bet arī vērīgumu.
  • Atceraties spēli “krustiņi un nullītes”? Jā, vēl viena klasika, ko būs patīkami atcerēties pat vecākiem. Spēle, kas rada nostalģiskas atmiņas vecākiem, ir liels pluss jums. Oriģināla pasniegšana ir obligāta!
  • Dažādas vienkāršas galda spēles, kurās var iesaistīties visi ģimenes locekļi. Arvien vairāk vecāku meklē iespējas pavadīt laiku ar bērniem kvalitatīvi, tāpēc pamazām atdzimst galda spēles, kas ir jautras, neprasa daudz laika un lielas pūles. Laiks, ripinot kauliņus vai dalot kartītes, paiet daudz ātrāk, nekā “ieslīkstot” tālrunī. Turklāt tā mudināsiet vecākus vairāk kvalitatīva laika veltīt saviem mazajiem. Tas nemaz nav slikts mārketinga solis, kas piešķirs papildu punktus jūsu biznesam (protams, tad jau nāksies parūpēties par dažādām darbībām, kas paredzētas visai ģimenei).
  • Uzdevumu kartītes – neaizstājams līdzeklis pat pašiem mazākajiem. Pozitīvais – daudzas tādas uzdevumu kartītes var lietot atkārtot, jo uz tām var rakstīt ar speciālu rakstāmo, ko viegli var pēc tam notīrīt. Ļoti daudz uzdevumu, kas patiks gan trīsgadniekam, gan nopietnam sešgadniekam.
  • Varat atļauties lielākas investīcijas un vēlaties būt atšķirīgi? Iegādājieties dažas planšetes, kas paredzētas bērniem, un lejupielādējiet tajās dažas vai vienu interesantu, nesarežģītu, vēlams, attīstošu spēli. Mūsdienu tehnoloģijas ir uzmanības vērtas, ja tās izmanto saprātīgi.

Veicinot vecāku un bērnu sadarbību, pievienojieties arī viņu atbildības sajūtas izkopšanai – ikvienai spēlei vai rotaļai jābūt drošai. Nebaidieties noteikt zināmas robežas – spēļu paņemšanu un atdošanu jākontrolē jūsu darbiniekiem, bet par sabojātajām spēlēm ir atbildīgi bērnu vecāki. Lai rastos mazāk strīdu un neapmierinātības, spēlēm nosakiet drošības ķīlu – zināmu naudas summu, ko iekļauj kopējā rēķinā, kad viesi paņēmuši spēli, un izsvītro, ka spēle tiek atdota tādā pašā stāvoklī, kā paņemta. Jebkādas neērtības veiksmīgi tiek izkoptas ar savstarpēju cieņu un sapratni.