Šodien vakariņosim mājās!

Aktualitātes, kas nemainās – kas būs modē interjerā, eksterjerā, garderobē un, protams, gastronomijā. Visas minētās tendences noteikti vēlreiz neminēsim un nemēģināsim apkopot, tomēr par visvairāk iemīļoto noteikti pastāstīšu – restorānā gatavots ēdiens mājās. Kas tas ir – greznība, snobiskums vai varbūt nākotnes nepieciešamība? Varbūt viss kopā. Bet, jebkurā gadījumā, neizbēgama nākotnes nepieciešamība.

  1. Cilvēki kļūst arvien aizņemtāki, tāpēc pagatavot ēdienu no a līdz z (t.i., sākot ar receptes atrašanu, produktu pirkšanu un pamazām nonākot līdz beigās, ēdamam variantam šķīvī) ir grezna vajadzība. Un nav svarīgi, vai esi uzņēmējs vai mājsaimniece.
  2. Cilvēki kļūst arvien apzinīgāki – arvien biežāk izvērtē laika un finanšu patēriņu, lai pagatavotu vienu vai citu maltīti. Bieži tiek padomāts arī par to, ka restorānā dažādās tehnoloģijās pagatavots ēdiens (piem., gatavots zemā temperatūrā) var būt veselīgāks, nekā mājās gatavots, lai arī cik ļoti tiktu slavināts mājās gatavots ēdiens. Protams, bieži arī garšas faktori liek nosvērties par labu restorānam.
  3. Cilvēki kļūst arvien apzinīgāki, tomēr dzīšanās pēc modes tendencēm ir apziņai nepārvarama vajadzība. Bet šobrīd moderni ir nešķērdēties ar ēdienu vai līdz minimumam samazināt izmesto pārtiku vai tās atlikumus. Kaut arī šī tendence ir ļoti orientēta uz restorāniem, savus sekotājus tā atradīs arī starp ikdienas cilvēkiem. It īpaši tāpēc, ka vairumu dažādu produktu sarežģīti atrast nelielos apjomos. Diemžēl atsevišķus produktus iegādāties nelielos daudzumos vispār nav iespējams, bet iepazīt jaunas garšas tomēr gribas tāpēc cilvēki meklē alternatīvas. Ēdiena pasūtīšana no restorāna uz mājām tā vietā, lai gatavotu mājās, izklausās pēc ļoti pievilcīgas alternatīvas.
  4. Ņemot vērā to, cik ātri popularizējas ēdiena pasūtīšana no restorāniem dažādos svētkos, tendence uz sava galda ieraudzīt restorānu šefpavāru šedevrus bez īpaša gadījuma skan kā netāla nākotne. Un nav jābūt lielam ekspertam, lai saprastu, ka vajadzība tikai palielināsies. Tāpēc uzņēmēju soļiem vajadzētu būt loģiskiem un pieprasījumam adekvātiem.

Esmu pārliecināts, ka vairums no jums, lasot šo tekstu, smīkņās, ka praktiski visos restorānos, ja vien vēlas, cilvēki var pasūtīt ēdienu līdzņemšanai (un pasūta), bet lielu peļņu no tā nevar iegūt, tāpēc nav vērts ieguldīt daudz pūļu šajā tendencē. Taču, vai tā ir taisnība? Lai veiksme šogad jūs nepamestu, uzlokiet piedurknes un labu ideju meklējumos rociet mazliet dziļāk. Padalīšos ar pāris saviem spriedumiem, kas paredzēti tiem, kuri arī ir pieķērušies iepriekš minētajai tendencei.

Pirmkārt, restorānā pagatavotu ēdienu mājās vairums neiztēlojas pārāk estētiski – atnāku/piezvanu, pasūtu ēdienu, pēc tam pēc kāda laika paņemu vienreizējos traukus (visdrīzāk iepakotus polietilēna maisiņā) un izeju. Šādi visbiežāk ēdienu nākas nest no vietām, kurās dažs labs restorānu apmeklētājs vai cilvēks, kurš vēlas dzīvot veselīgi, nemaz degunu nebāž. Aizmirstiet to, ko zinājāt līdz šim.

  1. Visbiežāk cilvēki pievēršas jaunām lietām, kad par tām uzzina pietiekami daudz informācijas vai tās aizķer ar citu pozitīvo pieredzi. Tāpēc atvēliet laiku un finanses jauna pakalpojuma mārketinga attīstībai – sociālajiem tīkliem, attēliem, ikdienas ierakstiem (taču ne standarta, bet ar odziņu!), precīziem, vilinošiem pakalpojuma aprakstiem/piedāvājumiem u.tml.
  2. Jūs taču nekad no sava restorāna neļautu ēdienu iznest nepievilcīgos taukos, vai ne? Tad kāpēc izvēlēties lētāko variantu, kad runājam par vienreizējiem traukiem pārtikas nešanai? Pīles krūtiņas vērtība un garša tik tiešām atšķirsies pēc tās pasniegšanas – skaists šķīvis vai putuplasta trauks, kas ir labāk? Parūpējieties par piemērotiem traukiem ēdiena iznešanai, un viesi to tiešām novērtēs. Maisiņi ēdienu trauku ielikšanai – papīra, auduma vai pat vēl kādi citi, tikai ne tirgus variants (krāsaini, plāni un saburzīti polietilēna maisiņi)! Polietilēna maisiņš sabojās pat pašu skaistāko šķīvi un pašu garšīgāko ēdienu. Turklāt pārtikas izkārtojumam kastītē jābūt tikpat estētiskai kā šķīvī – radiniet savus pavārus veltīt tam laiku, nevis samest ēdienus kā pagadās. Cilvēki to novērtēs. Parūpējieties par sava restorāna logotipu uz iepakojuma/maisiņa vai pat vizītkarti ar kontaktiem maisiņa iekšpusē – tādējādi jūsu klienti vienmēr zinās, kur vērsties izsalkuma brīdī.
  3. Vēlaties izcelties, vēlaties, lai jūsu viesi būtu par jums sajūsmā? Parūpējieties, lai jūsu klientiem nevajadzētu braukt līdz restorānam tikai tāpēc, lai paņemtu savu pasūtījumu. Aizvediet viņiem paši!
  4. Gribat noturēt klientus? Ieklausieties viņu vajadzībās! Veselīgāka, sabalansētāka pārtika, precīzi aprēķināts kaloriju daudzums, garša, kvalitāte, dažādi izvēles varianti, bērniem piemēroti ēdieni. Izpildiet šīs vajadzības un jums būs savs pastāvīgo klientu loks.
  5. Dodiet saviem klientiem papildu izvēles iespējas, piemēram, ēdienam pieskaņots vīns! Ēdiena un vīna saskaņošana kļūst arvien populārāka un ne visiem ir ierasta prakse. Palīdziet savam klientam augt, atrast jaunas krāsas ikdienas vakariņās, un viņi pateiksies ar savu lojalitāti.
  6. Un pats svarīgākais – gatavojiet garšīgu ēdienu! Un svaigu. Izvairieties no pusfabrikātiem, meklējiet jaunus garšu savienojumus un nebaidieties eksperimentēt vai piedāvāt dārgākus ēdienus saviem klientiem.